FANDOM

Etsitkö luetteloa pelin hahmoista?
Stage AllStare

(Vasemmalta oikealle) Bonnie, Chica ja Freddy tuijottamassa kameraan. Kuva on valaistu.

Animatronicit ovat Five Nights at Freddy's-pelisarjan päävihollisia.

Ensimmäisen pelin viisi animatronicia ovat Freddy Fazbear, Bonnie, Chica, Foxy sekä Golden Freddy.

Toisessa pelissä esiintyvät kaikki yllä mainitut sekä Toy Freddy, Toy Bonnie, Toy Chica, Mangle, Balloon Boy ja Marionette.

Kolmannessa pelissä sen sijaan on vain yksi oikea animatronic, Springtrap. Springtrapin lisäksi on kuitenkin kuusi muuta "phantom-animatronicia", jotka eivät voi tappaa pelaajaa; Phantom Freddy, Phantom Chica, Phantom Foxy, Phantom Mangle, Phantom BB, ja Phantom Puppet. Ne pystyvät vain säikäyttämään pelaajan, vaikkakin niistä on silti merkittävä haitta.

Neljännessä pelissä esiintyy yhteensä seitsemän "nightmare-animatronicia", jotka ovat painajaismaisia versioita alkuperäisistä animatroniceista. Ne ovat Nightmare Freddy, Nightmare Bonnie, Nightmare Chica, Nightmare Foxy sekä harvinaisissa tapauksissa myös Plushtrap, Nightmare Fredbear ja Nightmare. Lisäksi Halloween-päivityksessä lisättiin kolme uutta nightmare-animatronicia: Nightmarionne, Nightmare Mangle ja Nightmare Balloon Boy.

Pelien kehittäjä Scott Cawthon on kertonut, että animatronicien murhanhimoiselle käytökselle on syy. Hänen mukaansa pizzeria on riivattu. Useimmat sarjan fanit ovat sitä mieltä, että The Missing Children Incidentiksi kutsuttu tapaus, joka on tärkeä osa pelin taustatarinaa, liittyy asiaan jotenkin.

endoskeleton Muokkaa

Full Endoskeleton

endoskeleton.

Tukirangat ovat jokaisen animatronicin sisällä olevia metallisia hieman ihmisen luurankoa muistuttavia esineitä. Ilman tukirankaa animatronicit eivät pystyisi liikkumaan.

Tukirangoilla on erityisen tärkeä rooli pelissä, sillä ne ovat kirjaimellisesti se, mikä koituu pelaajan kuolemaksi - animatronicit nimittäin oletettavasti luulevat öisin pelaajaa tukirangaksi ja tunkevat sitten tämän Freddy Fazbear -puvun sisään, jolloin tämä kohtaa loppunsa. Näin ei ilmeisesti ole kolmannessa pelissä, sillä siinä Game Over -ruudussa lukee vain Game Over; tämä todennäköisesti tarkoittaa, että Springtrap tappaa pelaajan suoraan, eikä tunge tätä pukuun.

Animatronicien tukirankojen näkeminen Muokkaa

Screenshot 2

Kuvankaappaus Bonniesta repimässä kasvojaan irti.

Jokaisessa neljässä pelissä on lukuisia tapoja nähdä animatronicien tukirangat.

Ensimmäisen pelin trailerissa Bonnie repii kasvonsa irti paljastaen samalla tukirankansa kasvot.

Jos pelaaja tahtoo ensimmäisessä pelissä nähdä tukirangan, helpoin tapa on katsoa päävalikossa esiintyvää Freddyn kuvaa, jossa myös hänen tukirankansa voi usein nähdä. Backstagella on ylimääräinen kokonainen tukiranka, jonka voi nähdä pöydällä. Lisäksi joissakin kameroissa voi nähdä Chican tukirangan hampaat. Osia Foxyn tukirangasta näkyy aina hänen ollessaan esillä.

Toisessa pelissä voi nähdä Prize Cornerissa ja vasemmassa tuuletusaukossa paljaan tukirangan. Lisäksi pelaaja voi nähdä neljän vanhan hahmon tukirankojen osia.

Kolmannessa pelissä voi nähdä Springtrapin tukirangan osia.

Mobiiliversio Muokkaa

Pehmolelut Muokkaa

Tumblr nbcmp5cNDn1qjs7mxo1 1280

Ensimmäisen pelin mobiiliversiossa on ostettavissa pehmoleluversiot kolmesta pelin pääanimatronicista; Freddystä, Bonniesta ja Chicasta. Jokainen niistä maksaa $0.99. Kun pelaaja ostaa jonkin pehmoleluista, se ilmestyy pöydälle tämän Toimistossa. Niillä ei ole muuta käyttötarkoitusta kuin olla koristeena.

Pehmolelut esiintyvät myös toisessa pelissä, jossa esiintyvät myös Golden Freddy- ja Foxy- pehmolelut.

Huijaustila Muokkaa

Pelissä voi ostaa myös huijaustilan, joka maksaa $4.99. Kun huijaustila on käytössä, pelaaja näkee jokaisen animatronicin (Golden Freddyä lukuunottamatta) olinpaikat ja hänellä on loputon määrä virtaa.

Triviaa Muokkaa

Mergedboth

Chica ja Bonnie Dining Areassa (editoitu).

  • Animatronicit ovat huomattavasti aggressiivisempia mobiiliversiossa kuin tietokoneversiossa.
  • Kun vertaa Bonnieta ja Chicaa niiden kulkiessa Dining Arean läpi, Chica näyttää huomattavasti Bonnieta suuremmalta, vaikka ne ovat saman kokoisia. Tämä on luultavasti Scott Cawthonin tekemä virhe.
  • Pelissä on olemassa glitch, jossa sekä Freddy että jokin muu animatronic voivat hyökätä yhtäaikaa. Se on nähtävissä tällä videolla.
  • Toy-animatronicien tukirangat ovat hyvin erilaisia kuin vanhojen.
  • Toisessa pelissä harvoin esiintyvä paljas tukiranka muistuttaa suuresti 1990-luvulla rakennettua kismet-robottia.
  • Ensimmäisessä pelissä animatronicien hyökkäysjärjestys on aakkosellinen; ensin Bonnie, sitten Chica, sen jälkeen Foxy ja viimeisenä Freddy.
  • XSCREAM, joka kuuluu ensimmäisessä pelissä animatronicien hyökätessä, kuulostaa todella paljon lapsen huutoa.

Aloita keskustelu Keskusteluja aiheesta Animatronicit

  • Keksi oma maskotti.

    19 viestiä
    • nimi: Batty The Bat. rotu,eläin robootti: Lepakko MUISTA KIRJOITTAA PELOTTAVIN KOHTA :D suku puoli: Tyttö maskotti: Pää masko...
    • 85.76.13.11 kirjoitti:nimi: Batty The Bat. rotu,eläin robootti: Lepakko MUISTA KIRJOITTAA PELOTTAVIN KOHTA :D suku puoli: Tyttö maskot...
  • Mahdollisia suomenkielisiä nimiä?

    10 viestiä
    • Nipsuliino kirjoitti: Itse haluaisin ihan englanninkieliseksi Olen samalla kannalla. Minun mielestäni wikeissä tulisi käyttää viralli...
    • RTXD kirjoitti: Nipsuliino kirjoitti: Itse haluaisin ihan englanninkieliseksi Olen samalla kannalla. Minun mielestäni wikeissä tulisi käytt...

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki