FANDOM

Katso myös täsmennyssivu.

Chica
Chica
200
Hahmo
Sukupuoli Nainen
Ammatti Lasten viihdyttäjä
Laji Animatronic-kana
Aloitussijainti Show Stage
Ensiesiintyminen Five Nights at Freddy's
Ääninäyttelijä -
Chica (Chica the Chicken) on vihollinen peleissä Five Nights at Freddy's ja Five Nights at Freddy's 2. Hän on kananpojan näköinen animatronic Freddy Fazbear's Pizzassa. Hän on myös ainoa "naispuolinen" animatronic Freddy Fazbear's Pizzassa. Ensimmäisessä pelissä Chica lähtee yleensä toisena (3. yö on poikkeus) ja kulkee rakennuksen oikealla puolella kohti pelaajan toimistoa. Seitsemännessä yössä, eli ns. "Custom Nightissa", kuten kaikkien muidenkin animatronicien, (Golden Freddyä lukuunottamatta) Chican A. I.- asetuksia voi muuttaa (0 - 20).
300

Chican hyökkäys ensimmäisessä pelissä.

Purple Guy tuhosi Chican kuten kaikki muutkin maskotit.

Ulkonäkö Muokkaa

Chica on kirkkaankeltainen animatronic-kana. Hän muistuttaa enemmän kananpoikasta kuin täysikasvuista kanaa värityksensä takia. Chicalla on päänsä päällä "sulka tupsuja". Hänellä on pyöreähkö pää, oranssi nokka, purppunanväriset silmät ja mustat kulmakarvat. Chicalla on valkoinen ruokalappu, jossa lukee "LET'S EAT!!!" (eli suomeksi "SYÖDÄÄN!!!") keltaisilla kirjaimilla, joissa on violetit reunukset. Lavalla hänellä on pinkki vuokaleivos, Cupcake, jolla on suuret silmät ja kynttilä.

Triviaa Muokkaa

  • Chicaa on luultu ankaksi luultavasti siksi, koska hänen nokkansa muistuttaa enemmän ankan kuin kanan nokkaa. Pelien kehittäjä Scott Cawthon on kuitenkin vahvistanut Chican olevan kana.
  • Chica on ehkä saanut inspiraationsa oikeasta Helen Henny-nimisestä animatronicista, joka esiintyy oikeassa Freddy Fazbear's Pizzan kaltaisessa ravintolassa Chuck E. Cheese's. Molemmat hahmot ovat kanoja ja taustalaulajia.
  • Chica on saattanut saada inspiraationsa myös The Chica Show -nimisessä lastenohjelmassa esiintyvästä Chica-hnimisestä käsinukesta, joka on myös keltaisen värinen kana.

Äänet Muokkaa

Äänet, jotka kuuluvat Chican ollessa huoneessa.
BonnieToimistossa1
BonnieToimistossa2
BonnieToimistossa3
Ääni, joka kuuluu kun Chica hyökkää pelaajan kimppuun.
Varoitus: Kovaääninen!
HyökkäysÄäniFnaf

Chica
OldChicaTransparent
200
Hahmo
Sukupuoli Nainen
Ammatti Ei käytössä
Laji Animatronic-kana
Aloitussijainti Parts/Service
Ensiesiintyminen Five Nights at Freddy's 2
Ääninäyttelijä -

Chican vanha malli tekee esiintymisen pelissä Five Nights at Freddy's 2, jossa se on korvattu uudella animatronicilla, Toy Chicalla, ja sitä käytetään vain varaosina Parts/Service- osastolla.

Ulkonäkö Muokkaa

Latest

Chican naisellisia ominaisuuksia on lievennetty, vaikka hänellä näyttää olevan vähäisiä muutoksia. Chican silmäkuopat ovat paljon suurempia kuin silmät itse ja häneltä puuttuu kulmakarvat sekä silmäluomet. Chican suu roikkuu saranoistaan ja sen molemmat kädet ovat irronneet. Kuten Foxy, Chican jalassa on nyt kolme kynttä, eikä kaksi kynttä ensimmäisestä pelistä. Chicalla on vielä enemmän hampaita alemmassa ja ylemmässä nokassa.

Näyttää myös siltä, ettei Chica pysty laskemaan käsiään alas, vaan pitää ne T- asennossa. Kuitenkin oikeanpuoleinen tuuletusaukko on niin ahdas tila Chicalle, että se pakottaa hänen kätensä eteenpäin.

Käytös Muokkaa

Toisessa pelissä Chica lähtee yleensä liikkeelle ensimmäisen kerran kolmannessa yössä, vaikka se voikin lähteä (tosin todella harvoin) jo toisessa yössä. Chica siirtyy Parts/Service- osastolta Party Room 4:ään ja sitten Party Room 2:sta suoraan oikealle tuuletusaukolle.

Kun Chica ilmestyy pelaajan toimistolle monitorin ollessa alhaalla, Chica seisoo suoraan pelaajan edessä ja valot alkavat välkkyä toimiston ympärillä. Toiminta lakkaa Chican lähdettyä pois toimistolta. Pelaajan on heti Chican nähtyään laitettava Freddy Fazbear- maski, jos hän haluaa välttää uhkaavaa kuolemaa. Chica saattaa muitten animatronicien tavoin ottaa väkisin monitorin alas pelaajan silmiltä.

Äänet Muokkaa

Ääni, joka kuuluu, kun Chica hyökkää pelaajan kimppuun toisessa pelissä.
Varoitus: Kovaääninen!
FNaF2ääni

Chica palaa pelissä Five Nights at Freddy's 3 ja on nyt osa Fazbear's Frightia. Hänen jäännöksensä näkyvät CAM 08:ssa.

Ulkonäkö Muokkaa

Chican osat puuttuvat täysin ja vain hänen päänsä on edelleen jäljellä, vaikkakin alaleuka puuttuu. Valot hänen silmissään välkkyvät päälle ja pois kuten taskulamppu tai lyhty.

Minipeli Muokkaa

Latest-2

Chican sprite kolmannen pelin minipelissä.

Kolmannen yön jälkeen pelaaja pelaa Chicalla ensimmäisen pelin lavalla (Show Stage) mutta on siellä yksin. Kun pelaaja lähtee liikkeelle Chicalla minne tahansa huoneeseen, hän näkee violetti- värisen Freddy Fazbear mallin, joka käskee häntä seurata häntä. Se johtaa hänet Pizzerian itäpuolelle, ja pelaaja näkee Bonnien ja Freddyn jäännökset hajallaan lattialla edellisistä minipeleistä.

Purple Freddy menee huoneeseen, jonka pelaaja on jostain syystä mahdoton läpäistä (pelaaja saa "ERR" viestin jos hän yrittää päästä sisään). Kuten edellisessä minipelissä, jos pelaaja yrittää kävellä Chicalla pois alueelta, Purple Guy kiireesti tulee paikalle ja purkaa Chican osiksi ja minipeli päättyy.