FANDOM

Etsitkö muissa peleissä esiintyviä paikkoja, kuten Freddy Fazbear's Pizzaa tai FredBear's Family Dineriä?
...takaamme, että tämä uusi paikka herättää eloon lapsuutesi pahimmalla mahdollisella tavalla!
~ Ensimmäisen yön alussa saatava uutisartikkeli

FazbearsFright-sanomalehti

Fazbear's Fright: The Horror Attraction on fiktiivinen kauhutalo Five Nights at Freddy's- peleissä ja paikka, johon Five Nights at Freddy's 3 sijoittuu.

Fazbear's Fright koostuu useista käytävistä ja toimistosta sekä lukuisista suurista tuuletusaukoista. Jokaista käytävää ja tuuletusaukkoa voidaan tarkastella toimiston oikealla puolella sijaitsevien valvontakameroiden avulla. Lisäksi toimiston vasemmalla puolella sijaitsee huoltopaneeli, jonka avulla pelaaja voi huoltaa kamerasysteemiä, ilmanvaihtojärjestelmää ja audiojärjestelmää.

Kauhutalo vaikuttaa melko suurelta ja hyvin rahoitetulta; siellä on 15 valvontakameraa, puhumattakaan useista harvinaisista animatronic-puvuista sekä niiden päistä ja monista muista hyvin säilyneistä sekä ensimmäisen että toisen pelin pizzerioista löydetyistä esineistä.

Se perustettiin 30 vuotta alkuperäisen Freddy Fazbear's Pizzan sulkemisen jälkeen.

Historia Muokkaa

FNAF ending paper

Uutisartikkeli, jossa kerrotaan Fazbear's Frightin tuhosta.

30 vuotta sen jälkeen, kun Freddy Fazbear's Pizza suljettiin, tämänhetkiset omistajat päättivät tienata rahaa ravintolan huonon maineen avulla perustamalla ravintolan mukaan nimetyn kauhutalon, jonne kerättiin erilaisia vanhasta ravintolasta löydettyjä esineitä, paperilautasnukeista aina vanhaan Foxy-hahmon päähän sekä paljon muuta, mutta suurin löytö oli kokonainen Springtrap-animatronicin puku, joka löytyi laudoitetun Safe Roomin sisältä.

Kauhutalossa asiakkaiden oli tarkoitus tulla sisään pohjoisesta ovesta ja poistuttava eteläisestä, jolloin he kulkevat suoraan turvamiehen toimiston edestä. Pelaajan ohjastama hahmo palkattiin tasan viikkoa ennen kauhutalon avaamista näyttelemään turvamiestä, jonka asiakkaat näkisivät uloskäynnin luona. Kauhutalossa alkoi kuitenkin tapahtua paranormaalia toimintaa, aina toimintahäiriöisestä ilmanvaihtojärjestelmästä johtuvista hallusinaatioista epäilyttävästi käyttäytyvään Springtrapiin, joka yritti satuttaa pelaajaa.

Kauhutalo ei koskaan nähnyt päivänvaloa, vaan se paloi maan tasalle hädintuskin kuusi päivää pelaajan pelaajan virkakauden alkamisen jälkeen. Vain muutamat tavarat selvisivät ja ne huutokaupattiin.

Triviaa Muokkaa

  • Fazbear's Fright on ensimmäinen paikka koko pelisarjassa, jossa pelaaja ei joudu työskentelemään pizzeriassa. Toinen on makuuhuone pelissä Five Nights at Freddy's 4.
  • Kuudennen yön jälkeen pelaajalle selviää, että Fazbear's Fright paloi maan tasalle. Ei ole tiedossa, mistä tämä johtui, mutta ensimmäisen yön puhelusta voi päätellä, että syy oli viallinen johdotus.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki