FANDOM

Etsitkö pelin mobiiliporttia, ensimmäistä, kolmatta, neljättä tai viidettä peliä tai peliin perustuvaa kirjaa?

Five Nights at Freddy's 2

300
Kehittäjä Scott Cawthon
Lajityyppi Point and Click
Teema(t) Kauhu
Tila Yksinpeli
Tyyppi Indie
Julkaisupäivämäärä(t) 11. marraskuuta. 2014 (Steam)
15. marraskuuta 2014 (Android)
20. marraskuuta 2014 (iOS)
2. joulukuuta 2014 (Window-puhelin)
Lataus Steam
Desura
Google Play
Amazon
Windows-puhelin
Indiedb Demo
Edeltäjä Five Nights at Freddy's
Seuraaja Five Nights at Freddy's 3
No place to run. And exactly one place to hide
~ Teksti neljännestä teaser -kuvasta, viitaten Freddy Fazbear- maskiin

Five Nights at Freddy's 2, usein lyhennettynä FNaF 2, on Five Nights at Freddy's-Indie-kauhupelisarjan toinen osa. Se on saanut erittäin hyvät arvostelut. Pelilehti Tilt antoi sille arvosanaksi "Oikeasti pelottava, 9/10" ja miinuspuolena oli vain tasojen pieni määrä.

Idea Muokkaa

Five Nights at Freddy's 2 Trailer01:29

Five Nights at Freddy's 2 Trailer

Pelissä Jeremy Fitzgerald (pelaajan ohjastama hahmo) tulee uuteen työhönsä uudistettuun Freddy Fazbear's Pizzaan ja hän toimii paikan yövahtina joka yö kahdestatoista aamukuuteen. Yöllä jokainen paikan robottimaskoteista yrittää tunkeutua toimistoosi ja tappaa sinut. Ainoat turvakeinot ovat taskulamppu, valvontakamerat ja tyhjä maskottinaamari vihollisilta piiloutumiseen.

Pelissä yksi yö kestää 6 tuntia, joka on oikeassa elämässä 6 minuuttia ja 48 sekuntia.

Tarina Muokkaa

Pääartikkeli: Tarina (FNAF 2)

FNAF-2

Päävalikko

Pelaaminen Muokkaa

Pelipaikkana toimii Freddy Fazbear's Pizza, vaikka koko paikka näyttää aivan erilaiselta. Tällä kertaa ei ole minkäänlaisia turvaovia, joilla pelaaja voi suojautua animatronicien hyökkäyksiltä, vaan sen sijaan on kaksi venttiä vasemmalla ja oikealla puolella sekä tyhjä Freddy Fazbear -maski, joka tulee laittaa päähän heti, kun joku animatroniceista, Foxya ja Marionettea lukuunottamatta, ilmestyy käytävään, ventteihin tai toimiston eteen.

IosPrizeCorner

Soittorasiaa vedetään painamalla "Wind Up Music Box" -painiketta. Painikkeen vieressä on ajastin, joka kertoo, kuinka paljon aikaa on jäljellä Marionetten saapumiseen.

Pelaajan edessä avautuu käytävä. Turvakamerat ovat tietenkin edellisen pelin tavoin käytössä. Pelaajalla on lisäksi taskulamppu, jolla hän voi valaista sekä kamerassa olevia paikkoja että edessä olevaa käytävää. Taskulampulla voi myös häätää käytävässä olevan Foxyn sekä hidastaa joitakin käytävässä olevia animatroniceja. Taskulampussa on kuitenkin rajallinen määrä paristoa, joten sen käyttöä tulee rajoittaa.

Pelin tärkein tavoite olisi pitää Prize Cornerissa olevaa soittorasiaa vedettynä, jotta se jatkaa soittamistaan. Jollei sitä vedä, ruudun alareunaan ilmestyy välkkyvä varoituskolmio, joka katoaa lopulta, jos pelaaja ei tee asialle mitään. Tällöin pelaaja kuulee nopeutettua soittorasian musiikkia ja Marionette tulee tappamaan pelaajan käytävää pitkin.

Äänet Muokkaa

Päävalikossa kuuluva musiikki.

MainMenuMC2

PäivityksetMuokkaa

1.03Muokkaa

Versio 1.03 julkaistiin 11. marraskuuta 2014.

  • Harvoissa tapauksissa paljas endoskeleton (tukiranka) ilmestyy Prize Corneriin tai vasempaan venttiin.

1.032Muokkaa

  • Taskulampun ja Freddy Fazbear -maskin käyttö samanaikaisesti ei enää ole mahdollista.
  • Lisää kurpitsalyhdyn työpöydälle.

Triviaa Muokkaa

  • Five Nights at Freddy's 2:ssa on enemmän vihollisia kuin yhdessäkään muussa pelisarjan pelissä, Five Nights at Freddy's 4:n Halloween -päivitystä lukuunottamatta.

Teaser -kuvat Muokkaa

Aloita keskustelu Keskusteluja aiheesta Five Nights at Freddy's 2

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki