FANDOM

Etsitkö pelin mobiiliporttia, ensimmäistä, toista, kolmatta tai viidettä peliä tai peliin perustuvaa kirjaa?

Five Nights at Freddy's 4

FNaF4
Pelimoottori Clickteam Fusion 2.5
Kehittäjä Scott Cawthon
Lajityyppi Point and Click
Teema(t) Kauhu
Tila Yksinpeli
Tyyppi Indie
Julkaisupäivämäärä(t) 23. heinäkuuta 2015
Lataus Steam
Google Play
iOS
Edeltäjä Five Nights at Freddy's 3
What is it that you think you see?
~ Pelin traileri

Five Nights at Freddy's 4 on Scott Cawthonin vuonna 2015 kehittämä peli. Se ilmestyi 23. heinäkuuta 2015. Scott julkaisi pelistä ja sen hahmoista "teaser-kuvia" nettisivustollaan . Hän julkaisi pelin trailerin 13. heinäkuuta 2015. Peli julkaistiin 23. heinäkuuta 2015.

Pelin uskotaan sijoittuvan aikaan ennen Five Nights at Freddy's 2:n tapahtumia, jolloin se olisi kronologisesti pelisarjan ensimmäinen osa.

31. lokakuuta 2015 julkaistiin pelin Halloween-päivitys, jossa tuli muun muassa uusia hahmoja ja Nightmare Chican Cupcake korvattiin kurpitsalla.

Pelaaminen

Tällä kertaa pelaaja pelaa pikkupojalla tämän huoneessa. Pelaajan pitää tarkkailla ovia, sänkyä ja kaappia vihollisten varalta. Huoneen ovet on suljettava, ettei Nightmare Chica tai Nightmare Bonnie pääse hyökkäämään, mutta sinun pitää kuunnella milloin ne tulevat. Kaappia pitää tarkkailla ettei Nightmare Foxy hyökkää ja sänkyä pitää tarkkailla kolmen pikku-Freddyn varalta, sillä jos niitä ei tarkkaile kunnolla, Nightmare Freddy hyökkää kimppuusi. Pelissä on myös Nightmare Fredbear, jota kannattaa varoa neljännen tai viidennen yön aikana tarkkailemalla ovia ja sänkyä.

Minipelit

Pelissä on kahden aiemman pelin tavoin minipelejä.

  • Day Game - Tässä minipelissä on liikutettava poikaa ympäri tämän kotia. Minipelin lopussa poika alkaa itkeä.
  • Fun with Plushtrap - Pelaajan on saatava Plushtrap valkoiselle ristille väläyttämällä tätä taskulampulla aika ajoin ja kuunneltava tarkasti sen askeleita.

Tarina

Tällä kertaa kauhu on seurannut sinua kotiin.

Tässä Five Nights at Freddy's-pelisarjan virallisessa viimeisessä osassa, sinun on jälleen puolustauduttava Freddy Fazbearilta, Bonnielta, Chicalta, Foxylta tai ja vielä pahemmiltakin asioilta, jotka piileskelevät varjoissa. Pelaat lapsella, jonka rooli on vielä tuntematon, ja sinun on puolustettava itseäsi aamukuuteen saakka ovia, kaappia ja takanasi sijaitsevaa sänkyä tarkkailemalla.

Sinulla on ainoastaan taskulamppu puolustaaksesi itseäsi. Se pelottelee pois asiat, jotka saattavat olla hiippailemassa kaukana käytävillä, mutta ole varovainen, ja kuuntele. Jos joku on hiipinyt liian lähelle, hohtavat valot niiden silmissä ovat loppusi.

Lataukset

Vakio-Päivitys

Tässä päivityksessä tulee muutamia lisäyksiä peliin. Siihen sisältyy enemmän extroja, haastava tila (challenge mode) ja uusi minipeli "Fun with Balloon Boy"

Halloween-Päivitys

Pelaajat saavat myös valita erikoisen, ei-kanooniin kuuluvan version pelistä, jossa on muutamia erilaisia hahmoja ja kosmeettisia muutoksia. Päivityksessä Nightmare korvataan Nightmarionnella, joka on painajaismainen versio Marionettesta (Puppet). Nightmare Bonnie ja Nightmare Chica korvataan Jack-O-Bonniella ja Jack-O-Chicalla. Jack-O-Chicalla on Cupcaken sijaan kurpitsalyhty kädessään.
Latest-8

Teksti, joka ilmestyy päävalikkoon Halloween -päivityksessä

Nightmare Foxy korvataan Nightmare Manglella. Päivitys lisää myös "Huijaus"- sekä "Haastava"- tilat extravalikkoon ja muuttaa taustaa/kuvaa Day Game -minipelissä Halloween-teemaksi. Lopuksi Fun with Plushtrap -minipeli korvataan Fun with Balloon Boy -minipelillä, jossa Nightmare Balloon Boy ottaa Plushtrapin roolin. Nämä minipelit on eritelty extravalikossa ja näkyvät vakio-päivityksessä.

v1.02

  • v1.02 oli hyvin pieni päivitys peliin. Se korjasi "pieniä bugeja".

v1.01

  • v1.01 oli hyvin pieni päivitys peliin. Se teki Nightmare Bonnien ja -Chican hengityksestä kovemman.

Triviaa

  • Neljännessä pelissä on lukuisia merkittäviä eroja kolmeen edelliseen peliin, kuten:
    • Pelissä ei ole minkäänlaista monitoria
    • Pelissä pelaaja pystyy kävelemään/liikkumaan fyysisesti
    • Päähenkilö/protagonisti ei ole aikuinen yövartijan virassa
    • Tämä on ainoa peli ilman mitään puhelua
  • Tämä on ainoa peli pelisarjassa, jossa on yhteensä kahdeksan yötä.

Videot

Five Nights at Freddy's 4 Trailer01:19

Five Nights at Freddy's 4 Trailer

Teaserit

Aloita keskustelu Keskusteluja aiheesta Five Nights at Freddy's 4

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki