FANDOM

Hookkoukku

Foxyn koukku.

I guess he doesn't like being watched... I don't know.
~ Phone Guy
Did Foxy ever appear on the hallway? Probably not. I was just curious. Like I said, he was always my favourite.
~ Phone Guy
Katso myös täsmennyssivu.

Foxy
Latest-22
200
Hahmo
Sukupuoli Mies
Ammatti Lasten viihdyttäjä
Laji Animatronic-kettu
Aloitussijainti Pirate Cove
Ensiesiintyminen Five Nights at Freddy's
Ääninäyttelijä -
Foxy on vihollinen Five Nights at Freddy's -pelisarjassa. Se on useimpien fanien lempihahmo. Foxy on ensimmäisessä pelissä hyvin ainutlaatuinen: se ei vain typerästi kävele hitaasti kohti pelaajaa pizzerian toisesta päästä asti kuten Bonnie ja Chica, vaan piiloutuu Pirate Coveen, josta se tulee vähitellen ulos aiheuttaen hämmennystä pelaajalle ja juoksee nopeasti pelaajan toimistoon tappaen pelaajan, ellei pelaaja ehdi nopeasti sulkea ovea, jolloin Foxy hakkaa ovea "imien" samalla pelaajan virtaa. Oven voi tosin avata jo ensimmäisen koputuksen aikana, ja Foxy on maagisesti kadonnut takaisin Pirate Coven suojiin... Foxyn voi kuulla hyräilevän.
Foxy

Foxyn hyökkäys

Foxy juoksee

Foxy juoksee käytävällä.

Joidenkin fanien mielestä Foxy on hyväntahtoinen ja pelaajan puolella, mutta sitä ei olla vielä voitu todistaa.

Purple Guy tuhosi Foxyn, kuten kaikki muutkin maskotit.

Aaa

Foxy kurkistamassa Pirate Covesta (valaistu).

Ulkonäkö

Foxy on rähjäinen, punainen, merirosvomainen kettu-animatronic. Sillä on ruskeat housut, silmälappu ja terävä koukku. Foxyn endoskeletonin voi nähdä helposti.

Äänet

Ääni, joka kuuluu kun Foxy hyökkää pelaajan kimppuun.
Varoitus: Kovaääninen!
HyökkäysÄäniFnaf

Triviaa

  • Foxy on ehkä saanut inspiraationsa oikean ShowBiz Pizza Place -nimisen ravintolan Foxy Colleen-maskotista, sillä molempien nimi on Foxy ja molemmat ovat kettu-animatroniceja.
  • Vaikuttaa siltä, että Foxy voi liikuttaa silmälappuaan.
  • Foxyn ollaan usein luultu olleen The Bite of '87:n takana, sillä hänen leukansa ja hampaansa ovat vahingoittuneet, kuin se olisi purrut jotain kovalla voimalla.
  • Foxy voi tappaa pelaajan jo ensimmäisessä yössä, mikäli tämä ei tee mitään koko yön aikana.
  • Foxy on myös saattanut saada inspiraationsa ShowBiz Pizza Place- ravintolan Rolfe DeWolfe- animatronicista.
  • Foxy on ainoa vihollinen (Golden Freddyä lukuunottamatta), joka ei esiinny ensimmäisen pelin trailerissa.
  • Toisen pelin kolmannessa teaser-kuvassa Foxy näyttää aivan samalta kuin ensimmäisessä pelissä, mutta toisessa pelissä se näyttää hieman erilaiselta.
  • Foxy on ensimmäisen pelin ainoa vihollinen, joka ei hyökkää pelaajan naamalle hyökätessään.
    • Tämä on luultavasti yksi syy siihen, miksi Foxya pidetään hyväntahtoisena; joidenkin fanien mielestä hän tulee katsomaan onko pelaaja kunnossa ja huutaa vahingossa. Huuto aiheuttaisi Mike Schmidtille sydänkohtauksen (tätä ei olla todistettu!)
  • Foxyn voi kuulla hyräilevän vielä kun virta loppuu, hieman ennen kuin Freddy hyökkää, tässä videossa.

Foxy
Latest-21
200
Hahmo
Sukupuoli Mies
Ammatti Ei ole käytössä
Laji Animatronic-kettu
Aloitussijainti Parts/Service
Ensiesiintyminen Five Nights at Freddy's 2
Ääninäyttelijä -

Foxyn vanhempi malli tekee esiintymisen Five Nights at Freddy's 2- pelissä, jossa se on korvattu uudella toy- animatronicilla, Manglella (tai Toy Foxy).

Ulkonäkö

Foxysta on tullut entistä repaleisempi, ja sen vasen korvankuori on irronut kokonaan. Siinä näkyy vain sen endeskeletonin korva. Hänen endoskeleton on nyt selvästi nähtävissä, kuten muilla vanhemmilla animatroniceilla.

Foxyn leuka on paljon terävämpi ja hänen alavartalonsa kuori puuttuu kokonaan, joka paljastaa sen endeskeletonin. Kuten Chica, hänellä on kolme varvasta tässä pelissä, kahden sijaan. Foxylla puuttuu myös kulmakarvat, kuten kaikilla vanhoilla animatroniceilla, Freddya ja Golden Freddya lukuunottamatta.

FoxynSC

Foxyn hyökkäys toisessa pelissä.

Käytös

Äänet

Foxyn hyökkäysääni toisessa pelissä.
Varoitus: Kovaääninen!
FNaF2ääni

Triviaa

Tulossa