FANDOM

Golden Freddy Hyökkää

Visuaalisia hallusinaatioita ja Golden Freddy(n hyökkäys) -- pelin kaksi tunnetuinta hallusinaatiota.

Hallusinaatiot ovat Mike Schmidtin kokemia asioita. Ne voivat olla todella karmivia/pelottavia, tai ainakin säikäyttää pelaajan. Sanat IT'S ME ovat todella yleisiä ensimmäisen pelin hallusinaatioissa.

Hallusinaatiotyypit Muokkaa

Ensimmäisessä pelissä on kaksi eri hallusinaatiotyyppiä, joita pelaaja voi nähdä. Ne ovat seuraavat:

  • Visuaaliset hallusinaatiot - Visuaalisissa hallusinaatioissa tuntomerkkejä ovat silmätön tai mustasilmäinen Bonnien naama, Freddy ihmisensilmillä, satunnaisesti ilmestyvä teksti "IT'S ME" ja demoninen ääni, joka on sama kuin ensimmäisen pelin viidennen yön puhelussa. Visuaaliset hallusinaatiot ovat kaikkein yleisimpiä .
  • Objektiiviset hallusinaatiot - Objektiivisissä hallusinaatioissa esineet muuttuvat. Esimerkiksi läntisen käytävän nurkassa oleva juliste voi vaihtua normaalista Freddyn kuvasta Freddyksi repimässä omaa päätään irti tai vihaisen näköisen Golden Freddyn lähikuvaksi. Takahuoneessa oleva tukiranka tai tyhjät maskottipukujen päät voivat alkaa tuijottaa kohti monitoria, jolla pelaaja katsoo niitä, Pirate Coveen voi ilmestyä teksti IT'S ME, kun Foxy ei ole siellä, tai Freddyn, Chican ja Bonnien julisteet itäisen käytävän seinällä voivat vaihtua pelokkaiden itkevien lasten naamakuviksi.

Golden Freddy Muokkaa

Golden Freddy on kaikkein tunnetuin hallusinaatio koko pelisarjassa. Golden Freddyn hyökkäys on todella ainutlaatuinen: kamerassa 2B sijaitseva Freddyn kuva voi todella pienellä todennäköisyydellä muuttua Golden Freddyn lähikuvaksi ja kun pelaaja laskee monitorin, Golden Freddy istuu toimistossa tämän edessä ja hyökkää hetkeä myöhemmin pelaajan kimppuun tappaen hänet ja kaataen pelin. Golden Freddy voi ilmestyä huoneeseen vaikka molemmat turvaovet olisivatkin kiinni. Visuaaliset hallusinaatiot esiintyvät aina Golden Freddyn ollessa huoneessa (vaikka niitä esiintyykin muutenkin todella usein). Golden Freddyä ei näe huoneen kameroissa.

On yksi tapa välttää Golden Freddyn hyökkäys; kun Golden Freddy istuu huoneessa, pelaajan pitää salamannopeasti avata monitori uudelleen ja Golden Freddy katoaa mystisesti huoneesta.

Triviaa Muokkaa

  • Tällä hetkellä ei ole täysin varmaa, onko Golden Freddy hallusinaatio vai ei.
  • Kun pelaaja asettaa Custom Nightissa numerot 1/9/8/7, Golden Freddy hyökkää pelaajan kimppuun heti pelin alkaessa. Scott Cawthonin mukaan hän teki sen lopettaakseen huhut pelin "salaisesta lopusta".
  • Foxy ja Chica eivät koskaan esiinny ensimmäisen pelin hallusinaatioissa.
  • Visuaaliset hallusinaatiot eivät esiinny pelin mobiiliversiossa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki