FANDOM

Hallusinaatiot palaavat toisessa pelissä, ja Jeremy Fitzgerald ja Fritz Smith voivat kokea niitä milloin vain.

Ensimmäisen ja toisen pelin hallusinaatioiden välillä on tiettyjä erilaisuuksia:

  • Hallusinaatioissa ei enää ole tekstiä IT'S ME, vaan sen sijaan Minipeleissä.
  • Visuaalisia hallusinaatioita ei enää ole.

Purple/Shadow Freddy Muokkaa

269

Five Nights at Freddy's 2:ssa esiintyy valkosilmäinen, violetti Freddy Fazbear. Se on nähtävissä Parts/Service- huoneessa, siinä missä Bonnie normaalisti istuisi.

Hän istuu samanlaisessa kokoon lysähtäneessä asennossa kuin Golden Freddy ja Bonnie. Sillä on myös väriä lukuunottamatta täysin samanlainen puku kuin Golden Freddyllä. Kun kuvaa valaisee ja tarkentaa, voi huomata tämän oudon animatronicin olevan väriltään violetti. Tämän vuoksi sitä ollaan alettu kutsua "Purple Freddyksi". Sitä tosin kutsutaan usein myös Shadow Freddyksi. Jos sitä katsotaan liian kauan, peli kaatuu (sulkeutuu tai jäätyy mobiiliversiossa).

Purple/Shadow Freddy käyttäytyy hieman kuin Golden Freddy ensimmäisessä pelissä; molemmat istuvat lysähtäneessä asennossa, ilmestyvät vain yhteen paikkaan satunnaisesti ja kaataa pelin. Purple/Shadow Freddy ei tosin kaada peliä hyökkäyksellään, toisin kuin Golden Freddy.

Shadow Bonnie Muokkaa

Spectre

Shadow Bonnie toimistossa.

Pelaaja voi todella harvoin huomata Bonnieta muistuttavan varjon, jolla on valkoiset silmät ja -hampaat. Jos sitä tuijottaa liian pitkään, se katoaa ja peli kaatuu (ja jäätyy mobiiliversiossa).

Ainoa tapa estää pelin kaatuminen/jäätyminen on laittaa Freddy Fazbear-maski heti kun Shadow Bonnie ilmestyy huoneeseen ja pitää sitä kunnes Shadow Bonnie häipyy huoneesta.

Kummaa kyllä, vaikka tämä hallusinaatio vastaa Toy Bonnien yleisen muodon ja rakenteen, sillä näkyy kokonainen rivi hampaita, toisin kuin Toy Bonniella. Se näyttää myös olevan lyhyempi ja sen keho koostuu kahdesta segmentistä, ja Toy Bonnien koostuu yhdestä ainutlaatuisesta segmentistä. Ei vielä tiedetä, onko näillä eroilla minkäänlaista merkitystä.

Golden Freddy Muokkaa

GoldenFreddyJumpscare

Golden Freddyn hyökkäys.

Golden Freddy esiintyy myös tässä pelissä. Se on todella arvaamaton ja vaikuttaa toimivan sekä hallusinaationa että normaalina animatronicina. Kun Golden Freddyn näkee käytävässä ja kun se hyökkää, se vain leijailee ilmassa ruumiittomana kunnes on pelaajan luona jolloin pelaaja häviää.

Se voi myös esiintyä toimiston vasemmanpuoleisessa nurkassa samassa lysähtäneessä asennossa kuin Bonnie, Purple/Shadow Freddy ja Golden Freddy itse edellisessä pelissä. Sitä ei voi enää torjua laittamalla äkkiä kameraa, vaan sen hyökkäyksen voi välttää vain Freddy Fazbear-maskilla. Golden Freddy ei enää myöskään kaada peliä hyökättyään. Golden Freddyn A.I.:ta voi muuttaan Seitsemäntenä yönä, eli ns. Custom Nightissa.

Golden Freddy ei välttämättä ole hallusinaatio, ainakaan toisessa pelissä, sillä sen varjon voi nähdä lattiassa.

Paljas tukiranka Muokkaa

Transparent endoskeleton

Paljaan tukirangan tekstuuri.

Paljas tukiranka vaeltaa ravintolassa harvinaisin väliajoin, mutta sen voi nähdä jo Ensimmäisessä yössä Prize Cornerissa ja Left Air Vent. Paljas tukiranka voidaan nähdä milloin tahansa, mutta hyvin harvoin, ja mahdollisuus on suurempi kun Soittorasia loppuu, juuri ennen kuin Nukke lähtee Prize Cornerista (CAM 11).

Toisin kuin ensimmäisessä pelissä Takahuoneessa nähty tukiranka, tämä tukiranka on kiiltävä ja hopeanvärinen. Sen korvat ovat samanmuotoiset kuin Foxylla ja siniset silmät kuin Freddyllä. Se ei hyökkää pelaajan kimppuun.

Paljas tukiranka voi joskus jopa estää Bonnieta, Toy Chicaa, ja BB:tä pääsemästä vasemmalle Ilmaputkelle, jolloin pelaajalla on suurempi mahdollisuus selvitä.

Jotkut spekuloivat, että paljas tukiranka kuuluu Golden Freddylle. Tämä teoria on vahvistamaton.

Huomautus: Toistaiseksi ei tiedetä, onko tämä todella hallusinaatio, tai miksi se on olemassa tässä muodossa lainkaan, koska se ei oikeastaan ​​tee mitään muuta kuin tuijottaa kameraan.

BB Muokkaa

Balloon Boy eli BB saattaa olla hallusinaatio, sillä se ei esiinny yhdessäkään minipelissä ja Phone Guy ei mainitse sitä.

JJ Muokkaa

JJ

JJ pelaajan pöydän alla

Balloon Girl, viralliselta nimeltään JJ, esiintyy satunnaisesti pelaajan toimistopöydän alla ja tuijottaa pelaajaa. Se ei aiheuta pelaajalle minkäänlaista harmia. Se ei ehkä ole hallusinaatio.