FANDOM

Monitori

Monitorin avaamis- ja sulkemisanimaatio.

Monitori on tärkeä pelimekaniikka pelissä Five Nights at Freddy's. Sen avulla pelaaja voi tarkastella koko Freddy Fazbear's Pizzaa (lukuunottamatta keittiötä) ja paikantaa animatroniceja. Kahdessa ensimmäisessä pelissä monitorin saa avattua asettamalla hiiri alueelle, joka on merkattu nuolilla.

Monitoria käytetään pääasiassa animatronicien tarkkailuun. Jos pelaaja katsoo monitorilla huonetta, jossa animatronic sattuu olemaan, se ei voi liikkua ennen kuin pelaaja on laskenut monitorin (Foxy on poikkeus). Animatronicinit voivat kuitenkin väliaikaisesti sammuttaa kameran näytön, kun ne liikkuvat. Jos Bonnie tai Chica on toimistossa pelaajan katsoessa monitoria, monitori laskeutuu ja Bonnie/Chica hyökkää pelaajan kimppuun tappaen tämän.

Hyödyt Muokkaa

  • Antaa pelaajan katsoa mitä tahansa huonetta (paitsi keittiötä) vierittämällä hiiri merkatulle alueelle.
  • Estää animatroniceja liikkumasta, kun niitä katsotaan (lukuunottamatta Foxya, jota on tarkistettava kohtuullisesti).
  • Varoittaa pelaajaa, kun Foxy on lähtenyt Pirate Covesta/juoksemassa suoraan pelaajan toimistoon.

Haitat Muokkaa

  • Kuluttaa virtaa, kuten muutkin elektroniset laitteet

Äänet Muokkaa

Ääni, joka kuuluu, kun pelaaja vaihtaa kameroita.

Monitori1

Ääni, joka kuuluu pelaajan avatessa monitorin.

Monitori2

Ääni, joka kuuluu pelaajan sulkiessa monitorin.

Monitori3

Äänet, jotka joskus kuuluvat monitorin ollessa ylhäällä.

Monitori4

Monitori5

Monitori6

Monitori7

Monitorifnaf2

Toisen pelin monitori

Five Nights at Freddy's 2 -pelin monitori muistuttaa hyvin paljon ensimmäisen pelin monitoria ja toimiikin samalla tavalla. Paikka on vain erilainen ja mekaniikat ovat vähän muuttuneet.

Yksi tavanomainen havainto toisen pelin monitorissa on se, että pelaaja pystyy monitorin kautta vetämään musiikkirasiaa, niin että se jatkaa soittamistaan. Musiikkirasia sijaitsee palkintonurkassa (Prize Cornerissa), CAM 11:ssa. Se on pelin tärkein tavoite, ja sitä pitää tarkistaa yhä enemmän myöhempinä öinä tai Puppet hyökkää pelaajan kimppuun.

Kameroissa on myös taskulamput, jotka ovat erittäin hyödyllisiä, sillä niiden avulla pelaajan on helpompi paikantaa animatroniceja. Käytävässäkin on taskulamppu, jota käytetään häätämään Foxya, sillä Freddy Fazbear -maski ei tehoa Foxyyn.

Hyödyt Muokkaa

  • Estää animatroniceja liikkumasta, kun niitä katsotaan (lukuunottamatta Foxya).
  • Pelaaja voi käyttää taskulamppua eri huoneissa ja selvittää, onko animatronic huoneessa vai ei.
  • Toisin kuin edellisessä pelissä, kun monitorin laittaa alas, animatronicit eivät liiku venteistä tai käytävältä ennen kuin monitori on taas päällä (paitsi Foxy ja Puppet).

Haitat Muokkaa

  • Toy-animatronicit (mukaanlukien Mangle ja BB) voivat väliaikaisesti sammuttaa kameran näytön, kun ne ovat liikkumassa. Paikan alkuperäiset animatronicit eivät kykene tähän.
  • Animatronicit voivat livahtaa toimistoon, kun monitori on vielä päällä ja sitten hyökätä, kun pelaaja on laittanut sen alas. Animatronicit voivat myös ottaa monitorin pelaajan silmiltä.

Äänet Muokkaa

Ääni, joka kuuluu, kun pelaaja laittaa monitorin päälle.

Latest-2

220-1

Monitori pelissä Five Nights at Freddy's 3 toimii hyvin eri tavalla ja näyttääkin hieman erilaiselta. Se sijaitsee oikeassa yläkulmassa ja sen saa avattua klikkaamalla sinistä painiketta. Monitorissa on kaksi turvakamerajärjestelmää, rakennuksen ja ilmastoinnin kamerat.

Toisin kuin edellisten pelien monitorit, tämä monitori on liitetty seinään.

ÄänetMuokkaa

Crank1

Ääni, joka kuuluu, kun pelaaja laittaa monitorin pois päältä.

Crank2