FANDOM

Nightmare Fredbear on vihollinen ja oletettavasti tärkein hahmo pelissä Five Nights at Freddy's 4. Se on FredBearin painajaismainen versio, joka tunnetaan myös toimineen maskottina FredBear's Family Diner- nimisessä ravintolassa.

Ulkonäkö Muokkaa

Nightmare Fredbear muistuttaa ulkonäöltään hyvin suuresti Nightmeria. Hänellä on vaaleanpunainen/violetti silinterihattu ja rusetti. Nightmare Fredbearilla on kaksi nappia vatsassaan, yksi musta ja yksi valkoinen.

Nightmare Fredbear on keltaisen/kultaisen värinen, hyvin nuhjuisen näköinen animatronic-karhu. Hänen kehossaan on keltaisen/kultaisen lisäksi useita ruskeita läikkiä. Sillä on ainakin kaksi riviä hyvin teräviä hampaita ja "sormien" päissä todella terävät "kynnet". Sillä on viisi "sormea", toisinkuin ensimmäisen ja toisen pelin animatroniceilla.

Käyttäytyminen Muokkaa

Nightmare Fredbear ilmestyy pelin Five Nights at Freddy's 4 viidennessä (koko yön ajan) ja kuudennessa yössä (kello 4 AM alkaen). Kun Nightmare Fredbear on aktiivinen, yksikään muu animatronic ei voi hyökätä pelaajan kimppuun, joka voi oikeastaan helpottaa asioita.

Nightmare Fredbear tulee joko vasemmalta tai oikealta käytävältä kohti pelaajan huonetta. Kun pelaaja näpäyttää taskulamppua käytävältä ja näkee Fredbearin, hänen pitää salamannopeasti sammuttaa taskulamppu, ja laittaa ovi kiinni. Sen voi nähdä myös tästä videosta

Kun pelaaja kuulee Fredbearin matalaa naurua, Fredbear on joko sängyssä tai kaapissa.