FANDOM

Mangle "Hän ei varmaan pidä siitä, että häntä katsotaan...en tiedä."

Tämä sivu sisältää paljon spekulaatiota. Muista se lukiessasi sivua.
Lisäämme sivulle parhaan mahdollisen tiedon, kunhan parempia todisteita on saatavilla.

Kiitos!

Huom! Tämän hahmon oikeaa nimeä ei vielä tiedetä, mutta sitä kutsutaan nimellä Purple Guy, kunnes oikea nimi ollaan saatu selville.

Violetti mies

Purple Guy SAVETHEM-minipelissä.

Purple Guy (tunnettu myös nimillä Springtrap, The Killer, Tappaja, Purple Man, Pink Guy ja William Afton. Jotkut fanit kutsuvat häntä Vincentiksi) oli fiktiivinen massamurhaaja ja Five Nights at Freddy's- pelisarjan päävihollinen, joka oli luultavasti kaikkien Freddy Fazbear's Pizzan ja FredBear's Family Dinerin tapaturmien takana. Hänen motiiviaan ei tiedetä, mutta sen arvellaan olleen kostonhimo Fazbear Entertainmentille, sillä Purple Guy jättää usein uhrinsa Freddy Fazbear's Pizzaan näkyville mätänemään, sillä se aiheuttaa Fazbear Entertainmentille huonoa mainetta.

Pitkän spekuloinnin jälkeen on tultu siihen tulokseen että Purple Guy on Scott Cawthon.

Purple Guy tuhosi Foxyn, Chican, Freddyn ja Bonnien pelin Five Nights at Freddy's 3 minipeleissä tasojen 1, 2, 3 ja 4 jälkeen. Ei ole varmaa, miten Purple Guy tuhosi maskotit, sillä hän hyökkäsi minipeleissä näiden kimppuun ilman asetta. The Living Tombstonen musiikkivideossa Purple Guy käytti maskottien tuhoamiseen kirvestä, joka nähdään tässä videossa.

Joidenkin mielestä Five Nights at Freddy's 2:n 7. yössä (ns. "Custom Nightissa") pelataan Purple Guylla.

Ulkonäkö Muokkaa

Purple Guy on aikuisen ihmisen kokoinen ja hänen ihonvärinsä on joko violetti tai vaaleanpunainen, riippuen minipelistä jossa hän esiintyy. Joskus Purple Guylla voi nähdä jotakin keltaista rinnassaan, luultavasti rintanapin.

SAVETHEM-minipelissä Purple Guylla on mustavalkoiset silmät, pitkä ja hoikka vartalo ja hänen kädessään on jokin violetti esine, jonka on spekuloitu olevan jonkinlainen ase.

Persoona Muokkaa

Koska Purple Guy ei puhu ja hänellä ei ole roolia minipelien ulkopuolella, hänen tarinansa kerrotaan hiljaisten liikkeiden välityksellä retro-tyylisissä minipeleissä.

Purple Guy on viiden lapsen murhaaja Freddy Fazbear's Pizza- ravintolassa ja aloitti ketjun tapahtumia, jotka johtavat pelaajat pelisarjan läpi. Purple Guy on näemmä julma ja piittaamaton ja hänellä on murhiensa jälkeen lakkaamaton hymy. Kun hänen murhaamansa viiden lapsen haamut palaavat kummittelemaan häntä, hän osoittaa myös erästä muuta mielentilaa - pelkoa. Hänen motiivinsa murhiin on ehkäpä se, että hän halusi aiheuttaa haittaa pizzerialle.

Esinespekulaatio Muokkaa

On useita teorioita siitä, mitä esinettä Purple Guy pitää kädessään SAVETHEM-minipelissä. Joidenkin mielestä tämä esine on jonkinlainen ase, sillä Purple Guy käytti sitä hyökkäämään Freddy Fazbearin kimppuun ja nähtävästi tuhoamaan sen.

Jotkut fanit uskovat, että esine on jonkinlainen työkalu, jota käytettäisiin animatronicien kasvontunnistusohjelman hakkerointiin.

Oikeat murhatMuokkaa

Jotkut fanit arvelevat, että Nathan Dunlapin suorittamat oikeat murhat Freddy Fazbear's Pizzan kaltaisessa ravintolassa, Chuck E. Cheesessä, ovat inspiroineet Purple Guyn murhia.

Purple Guy esiintyy vain välianimaatioissa, pelin Five Nights at Freddy's: Sister Location 'Custom Nightissa'.

Seuraava kirjoitus sisältää JUONIPALJASTUKSIA. Jos olet valmis lukemaan ne, klikkaa [näytä].

HUOM.! Tämä malline ei toimi mobiiliversiossa. Jos käytät mobiiliversiota, siirry sivun alalaidasta tietokoneversioon.

Kun pelaaja on läpäissyt yön 'Custom Nightissa' Very Hard -tilassa, välianimaatio tulee pyörimään näytöllä.

Ensimmäisessä kohtauksessa nähdään tavallisen näköinen mies, joka pitää päällään violetin väristä paitaa ja sinistä housua. Ihmiset hänen ympärillään vilkuttavat hänelle iloisesti.

Toisessa kohtauksessa kaikki näyttää samalta kuin edellisessä kohtauksessa, paitsi että miehellä on pieni ihonvärin muutos. Ihmiset hänen ympärillään jatkavat vilkuttamista.

Kolmannessa kohtauksessa miehen ihonväri alkaa vihertyä. Ensimmäinen ihminen, josta mies kävelee ohi, näyttää hämmentyneeltä. Loput ihmisistä jatkavat vain vilkuttamista.

Neljännessä kohtauksessa miehen ihonväristä tulee tumman vihertävän ruskea; hänen silmänsä ovat myös täysin mustat. Viimeiset kolme ihmistä näyttävät nyt hämmentyneeltä.

Viidennessä kohtauksessa mies näyttää paljon ränsistyneemmältä kuin aiemmissa kohtauksissa. Miehellä on myös outo hehku yhdessä silmässä. Hän näyttää heikolta ja vähemmän iloiselta kuin hän oli ennen. Kaikki ihmiset hänen ympärillään näyttävät huolestuneilta.

Kuudennessa kohtauksessa miehen ihonväri on muuttunut samean violetin väriseksi. Hänellä on nyt kaksi hehkuvaa silmää ja kalju pää. Ihmisiä hänen ympärillään on paljon vähemmän ja yksi heistä on talonsa takana peloissaan.

Viimeisessä kohtauksessa mies on kumarassa ja hänen ihonvärinsä on tumman violetin värinen. Miehen ulkonäkö muistuttaa nyt hyvin Purple Guyta edellisistä peleistä. Kaikki ihmiset hänen ympärillään ovat piilossa talonsa takana peloissaan.

Lopulta miehen vartalo kouristuu ja hän oksentaa Ennardin viemäriin. Mies makaa maassa, oletettavasti kuolleena. Sitten pelaaja voi kuulla Circus Babyn/Ennardin äänen toistavan "you won't die" (suom. sinä et kuole), ja mies epätavallisesti nousee maasta. Ennardin silmät ilmestyvät viemärin aukkoon tämän jälkeen.

Kun pelaaja on läpäissyt "Golden Freddy" -yön Very Hard -tilassa, toinen kohtaus tulee pyörimään näytöllä. Kohtaus kertoo miehestä nimeltä Michael (todennäköisesti Springtrap) joka kohtauksen aikana sanoo:

Isä. Minä tässä, Michael. Tein sen. Se oli juuri se minkä sanoit sen olevan. He kaikki olivat siellä. He eivät tunnistaneet minua aluksi, mutta sitten he luulivat minua sinuksi Ja löysin hänet. Laitoin hänet takaisin kokoon kuten pyysit minun tekevän. Mutta jotain on vialla. Minun pitäisi olla kuollut. Mutta en ole. Olen pysynyt varjoissa. Minulla on vain enää yksi asia tehtävänä. Aion etsiä sinut. Aion etsiä sinut.

Pian sen jälkeen Springtrap ilmestyy kulman takaa ja näyttö pimenee.

Five Nights at Freddy's: Sister Location Muokkaa

Katso myösMuokkaa

Purple guy run

Aloita keskustelu Keskusteluja aiheesta Purple Guy